De Victoria’s Secret Fashion Tour: Een Nieuwe Kijk op Mode
Na een pauze van vijf jaar keert de Victoria’s Secret Fashion Show terug, maar niet zoals we het kennen. In plaats van het bekende extravagante evenement, is er nu een Prime Video-documentaire die onafhankelijke ontwerpers in de schijnwerpers zet1. Deze transformatie van het merk Victoria’s Secret biedt een breder en wereldser perspectief op vrouwelijkheid, met ontwerpers die inspiratie halen uit verschillende culturen en levensfasen1.
Een frisse wind in de modewereld
De documentaire, genaamd “The Tour”, is bedoeld als “de ultieme uiting van de merktransformatie van Victoria’s Secret”, aldus een persverklaring van creatief directeur Raúl Martinez1. Ontwerper Bubu Ogisi uit Lagos haalt bijvoorbeeld goddelijke inspiratie uit Yoruba- en Igbo-mythologieën, terwijl Jen-Fang Shueh van het Tokyo-label Jenny Fax de lichamelijke realiteit van het bereiken van middelbare leeftijd onderzoekt1. Hoewel de collecties niet door Victoria’s Secret worden verkocht, zullen er wel enkele producten geïnspireerd door “The Tour” online beschikbaar zijn1.
Kritische noten en toekomstperspectieven
Ondanks de getalenteerde ontwerpers die Victoria’s Secret heeft samengebracht, voelt “The Tour” enigszins onsamenhangend1. In plaats van een evenement met een duidelijke boodschap, lijkt het meer op een reeks losse verhalen. Toch is het een stap in de goede richting voor het merk, dat zich blijft aanpassen aan de veranderende verwachtingen van het publiek. Het is afwachten hoe Victoria’s Secret zich verder zal ontwikkelen en of “The Tour” een blijvende impact zal hebben op de modewereld.