Hermès Betreedt de Wereld van Cosmetica met Nieuwe Make-up Categorieën
Voor het eerst in 183 jaar betreedt het Franse luxemerk Hermès de wereld van cosmetica met de lancering van zijn eigen make-uplijn. De historische eerste productlancering? Een lijn lippenstiften genaamd Rouge Hermès, die dezelfde naam doet herleven die het merk gebruikte voor de parfumcollectie in 20003. De textuur van de lippenstiften zal naar verluidt de zachte lederen tassen van Hermès nabootsen, terwijl de satijnen afwerking de zijden sjaals zal vieren. De lippenstiften zullen verkrijgbaar zijn in 24 verschillende tinten, gemaakt met natuurlijke ingrediënten zoals bijenwas en witte moerbei-extract, in het laboratorium van Hermès in Normandië3.
De lancering van de Rouge Hermès lippenstift is slechts het begin van Hermès’ uitbreiding in de cosmetica-industrie. Het merk heeft plannen om elke zes maanden een nieuwe cosmetica-categorie te lanceren, met de verwachting dat het assortiment uiteindelijk zal uitbreiden naar huidverzorging3. Fans kunnen in de komende zes maanden een nieuwe categorie verwachten, waaronder foundations en blushes. Deze uitbreiding weerspiegelt een recente trend in de luxe mode-industrie, waarin verschillende merken, zoals Burberry en Gucci, ook hun eigen schoonheidsproducten hebben gelanceerd3.
De opkomst van Hermès in de cosmetica-industrie is een belangrijke stap voor het merk, dat bekend staat om zijn luxe lederwaren en zijden sjaals. Met de schoonheidsindustrie nu ter waarde van $532 miljard, is het geen verrassing dat iedereen een stukje van de actie wil3. De Rouge Hermès lippenstift is geprijsd op $67, terwijl een navulling $42 zal kosten. De collectie is gepland om in maart te lanceren3.